loading...
سایت همراهان کوروش بزرگ
حسین پریور بازدید : 41 چهارشنبه 27 آذر 1392 نظرات (0)

 ”البرشاندور“: شاهنشاهی کوروش بزرگ ایرانیان ذبا کمک یکدیگر و به یاری شاهان خود شکوهی را در تاریخ به جای گذاشته اند که نشانه هوش و نژاد پاک انان است. انان درخششی در جهان از خود به جای گذاشتند که برای ایندگان نیز خواهد ماند. او برای اینکه نشان دهد هدف جنگ و کشتار ندارد و تنها در جایگاه شاهی است که ملتش او را برای ازادی و صلح پذیرفته اند گام به بابل گذاشت. در همین زمان سنگنگاشته های شاهان همزمان او از برده داری و تکه تکه کردن انسان های بی گناه و بریدن دست و پای انان سخن میگوید.

ژنرال سرپرسی سایکس“: همگان هم داستانند که کوروش سزاوار فرنام”بزرگ” بوده است به راستی من در گمانم که ایا برای ما مردمان هند اروپایی هیچ بنای دیگری هست که از ارامگاه بنیانگذار دولت ایران ارجمندتر باشد؟ کوروش اندیشه هایی داشت که به راستی از ان تاریخ ان زمان نبوده است من تعا کنون سه بار توانسته ام ارامگاه این ابر مرد را زیارت کنم و من بسی خوشبخت بوده ام که به چنین افتخاری دست یافته ام.

هرودوت” تاریخ هرودوت (۴۸۴ تا ۴۲۵) پیش از میلاد: در زمان کوروش ایرانیان از ازادی برخوردار بوده و سربازان او پیوشته اماده جان فشانی بودند به خاطر او به پیشواز هر خطری میرفتند.

گزنفون” کوروشنامه(۴۴۵ پیشاز میلاد): ما در این باره اندیشه کردیم که چرا کوروش به این اندازه برای فرمانروایی دادگرانه ساخته شده بود. سه برهان برایش پیدا کردیم. نخست نژاد ایرانی او و سپس جوهره طبیعی و سپس هوش ذاتی او از کودکی بوده است.

کنت دوگوبینو” سفیر پیشین فرانسه در تهران- کتاب ایران باستان: کوروش در جهان مانند نداشت. زیرا سرنوشت او را چنین برای مردمان افرید تا برتر از همه جهان باشد. تا کنون هیچ انسانی نتوانسته است اثری را که کوروش در تاریخ جهان برجای گذاشت در اندیشه میلیونها مردم جهان پدید اورد

….

کریستین سن” ایرانشناس- استاد زبانهای اوستایی و پهلوی: در قانون کوروش گرامی داشت حقوق مردم و نیز فرستادگان کشورهای دیگروجود داشته است که همین قانون ها امروزه روابط بین الملل نامیده میشود.

ویل دورانت” کتاب تاریخ تمدن مشرق زمین: کوروش سرداری بود که پیش از هر شاه دیگری دوست داشته میشد و پایه های شاهنشاهی اش را بر بخشش و جوانمردی بنیان گذارده بود.

کلمان هوار” تمدن ایرانی: کوروش بزرگ با پیروزی هایی ناگهانی و شگفت انگیز شاهنهشاهی پهناوری را از خود بر جای گذاشت که تا امروز کسی در جهان ان را ندیده است. او به هیچ روی دین خود را بر دیگران تحمیل نکرد.

مولانا ابوالکلام احمد ازاد” فیلسوف هندی- کتاب کوروش بزرگ: کوروش همان ذوالقرنین است. وی پیامبر ایران بود زیرا انسانیت و منش و کردار نیک را به مردمان ایران و جهان پیشکش کرد.

دکتر جهانگیر اوشیدری” کتاب دانشنامه مزدیسنا: او خرد واندیشه را بر شمشیر و جنگ برتری داد. منشور جهانی او زینت بخش سازمان ملل متحد و جهان است.

 

 

هارولد لمب” دانشمند امریکایی- کتاب کوروش بزرگ: در شاهنشاهی ایران باستانکه کوروش نماد انان است خود شاهنشاه در جلوی ارتش برای پاسداری از کیان کشورشان میجنگیده است.

افلاتون” کتاب قوانین (۴۷۷ تا۳۴۷ پیش از میلاد): در زمان کوروش مردم پیوندهای پایداری با شاهان خود داشتند از این رو در هنگام خطر به یاری انان میشتافتند و در جنگها شرکت میکردند.

دکتر هانری بر” دانشمند فرانسوی-کتاب تمدن ایران باستان: این شاه بزرگ یعنی کوروش هخامشی وارون بر سلطان ها سنگدل و ستمگر بسیار دادگر و بخشنده و مهربان بود.

اخیلوس” (اشیل) شاعر یونانی- کتابتراژدی پارسه: کوروش یک تن فانی هما بخت بود. او به مردمان ارامش بخشید. خدایان او را دوست داشتند. او دارای خرد و هوشی سر شار از بزرگی بود.

پروفسور ایلیف” مدیر موزه لیورپول انگلستان :درجهان امروزبرجسته ترین شخصیت جهان باستان کوروش شناخته شده است. زیرا  نواوری او در بنیانگذاری شاهنشاهی درازهنگام ایرانیان مایه شگفتی است

.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 3
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 10
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 899